REKLAMA
Znaleziono 98 wyników
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego tunelu kolejowego, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
S19 Via Carpatia: Trwa drążenie najdłuższego tunelu drogowego w Polsce Wschodniej [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
S19 Via Carpatia: Trwa drążenie najdłuższego tunelu drogowego w Polsce Wschodniej [FILM]
Budowa odcinka drogi ekspresowej S19 Rzeszów – Babica, stanowi ważny element międzynarodowego szlaku Via Carpatia. Ten 10-kilometrowy fragment drogi to jedno z największych wyzwań inżynieryjnych w regionie Podkarpacia, obejmujące skomplikowane prace ziemne, budowę tunelu oraz licznych obiektów mostowych.
 Pod Łodzią trwa budowa podziemnego kolejowego tunelu średnicowego [FILMY+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią trwa budowa podziemnego kolejowego tunelu średnicowego [FILMY+ZDJĘCIA]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Zachodnia Obwodnica Szczecinainwestycja
Pokaż inwestycję
Zachodnia Obwodnica Szczecina
Police
Pod Łodzią powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemny tunel średnicowy, który połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
W Łodzi powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Łodzi powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Zniknie kolejna "dziura" w zabudowie  ul. Piotrkowskiej w Łodzi [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Zniknie kolejna "dziura" w zabudowie ul. Piotrkowskiej w Łodzi [WIZUALIZACJE]
Zniknie kolejna "dziura" w zabudowie najważniejszej i najbardziej reprezentacyjnej ulicy w Łodzi. Został ustalony docelowy wygląd kamienicy przy ulicy Piotrkowskiej 58, która zostanie odbudowana na miejscu budynku wyburzonego w 2009 roku, należącego uprzednio do Zakładu Energetycznego Łódź-Teren (później Polskiej Grupy Energetycznej S.A.). Inwestycja posiada opracowany projekt architektoniczno-budowlany oraz prawomocne i ostateczne pozwolenie na budowę.
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska [FILMY]
Pod Łodzią powstaje podziemna linia kolejowa, która połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska. Tunel średnicowy to kontynuacja budowy dworca Łódź Fabryczna, który z dworca końcowego stanie się przelotowym. Przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać pociągi regionalne i dalekobieżne na osi wschód-zachód, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska oraz na osi północ-południe, przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Żabieniec.
Kończy się drążenie tunelu metra na Bemowie [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Kończy się drążenie tunelu metra na Bemowie [FILM]
Niewiele ponad 500 metrów podwójnego tunelu metra – pomiędzy powstającą stacją Lazurowa, a istniejącą Bemowo – pozostało do wydrążenia tarczom TBM Anna i Krystyna. Postęp prac na zachodnim odcinku linii M2 na Bemowie był tematem dzisiejszej konferencji prasowej z udziałem prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego.
S19 Rzeszów Południe – Babicainwestycja
Pokaż inwestycję
S19 Rzeszów Południe – Babica
Rzeszów
Trwa budowa tunelu średnicowego pod Łodzią [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa tunelu średnicowego pod Łodzią [FILMY]
Budowa tunelu kolejowego pod Łodzią wkroczyła w kluczową, ale też najtrudniejszą fazę. Tarcza TBM „Katarzyna” drąży pod ściśle zabudowanym centrum Łodzi. Na trasie prac zawaliła się jedna ze ścian kamienicy przy al. 1 Maja 23, uszkodzona została także kamienica przy ul. Próchnika 44. Na miejscu pracuje sztab kryzysowy złożony z przedstawicieli wykonawcy, PKP PLK i Miasta.
Spółka CPK z kolejnym dokapitalizowaniem artykuł
Pokaż artykuł
Spółka CPK z kolejnym dokapitalizowaniem
1,9 mld zł to kwota, o jaką powiększony został kapitał zakładowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dokapitalizowanie spółki odpowiedzialnej za budowę Lotniska CPK i Kolei Dużych Prędkości, to uzupełnienie transzy z grudnia 2024 roku, kiedy to decyzją premiera Donalda Tuska przekazane zostały środki w wysokości 3,5 mld zł. Nowe fundusze posłużą realizacji bieżących zadań wynikających z planu inwestycyjnego w ramach Programu Wieloletniego CPK na lata 2024-2032.  
Co słychać na budowie pierwszej podziemnej trasy tramwajowej w Warszawie? [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie pierwszej podziemnej trasy tramwajowej w Warszawie? [FILM]
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Około tysiąc pytań wpłynęło w przetargu na budowę tunelu KDP w Łodzi artykuł
Pokaż artykuł
Około tysiąc pytań wpłynęło w przetargu na budowę tunelu KDP w Łodzi
Ogromne zainteresowanie potencjalnych kontrahentów i około tysiąc pytań związanych ze specyfikacją zamówienia, które wpłynęły do CPK, przełożyły się na przesunięcie terminu otwarcia ofert w przetargu na drążenie tunelu w Łodzi. Nowy wyznaczony termin to 20 grudnia 2024 r. Zmiana nie wpłynie na terminową realizację inwestycji. CPK chce podpisać umowę z wykonawcą w II połowie 2025 roku.
Co słychać na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Co słychać na budowie tunelu średnicowego pod Łodzią? [FILMY]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. poinformowały niedawno o przesunięciu terminu zakończenia budowy tunelu średnicowego w Łodzi o co najmniej rok. Pierwotny harmonogram przewidywał ukończenie prac w czerwcu 2026 roku, jednak obecne szacunki wskazują na najwcześniejszy możliwy termin finalizacji w 2027 roku. Dodatkowo inwestor nie wyklucza konieczności wyburzenia części budynków znajdujących się w strefie oddziaływania tunelu.
Największa inwestycja PLK SA na południu kraju kołem zamachowym polskiej koleiartykuł
Pokaż artykuł
Największa inwestycja PLK SA na południu kraju kołem zamachowym polskiej kolei
W Nowym Sączu, Limanowej i Rabce-Zdroju postępuje modernizacja linii kolejowej nr 104. To pierwsza faza projektu „Podłęże-Piekiełko”, który zmieni gospodarcze i społeczne oblicze regionu. Największa inwestycja kolejowa na południu Polski pozwoli na skrócenie podróży w Małopolsce, zwiększy możliwości transportu towarów, a także ułatwi komunikację ze Słowacją. Zadanie realizowane przez Polskie Linie Kolejowe dofinansowała Unia Europejska w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
GDDKiA realizuje kolejne odcinki nowych dróg w woj. podkarpackim [RAPORT]artykuł
Pokaż artykuł
GDDKiA realizuje kolejne odcinki nowych dróg w woj. podkarpackim [RAPORT]
Dziś na Podkarpaciu kierowcy korzystają z 896 km dróg, w tym nowych obwodnic, 166 km autostrady A4 czy 82 km drogi ekspresowej S19. Celem działań Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) jest stworzenie spójnego układu komunikacyjnego, dlatego kontynuowana jest budowa kolejnych odcinków trasy Via Carpatia i nowych obwodnic miast.
W Warszawie powstanie pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM+WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
W Warszawie powstanie pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM+WIZUALIZACJE]
W Warszawie powstanie pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Prace rozpoczną się 2024 roku.
Tunel Kolei Dużych Prędkości zmieni krajobraz Łodzi. Powstaną nowe budynki techniczne [WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Tunel Kolei Dużych Prędkości zmieni krajobraz Łodzi. Powstaną nowe budynki techniczne [WIZUALIZACJE]
Prace nad budową drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią, czyli tunelu dla Kolei Dużych Prędkości, idą już pełną parą. Chodzi o prace przy wzmocnieniu fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, na zachód od dworca Łódź Fabryczna. Inwestycja oznacza nie tylko prace pod ziemią. Wzdłuż całej trasy, którą w przyszłości pojadą pociągi, powstaną także nowe budynki.
REKLAMA